Sporty Spice: hardlopen met Evy

Wenkbrauw ophalend las ik blogs van Marieke en Annemerel, die hun liefde voor hardlopen uitdragen (en jaloersmakende updates van gelopen km. of marathons posten). Hardlopen, niets voor mij. Bijna vier jaar geleden ooit een poging gedaan maar al snel zat ik weer binnen in the gym. Mijn vaste programma van Les Mills: bodypump, bodycombat en bodybalance en ter afwisseling soms zumba of pilates. Maar ik raakte de sportschool zat en mijn motivatie kwijt

Om voorgaande redenen is mijn sportschool lidmaatschap opgezegd. Sinds 1 december al. Maar blijkbaar went een lichaam, ondanks de laksheid van de laatste maanden, toch aan regelmatige beweging en sportiviteit. Ik kreeg namelijk de kriebels. Mijn lijf wil bewegen. What to do? Terug de sportschool in? Meh. Dat was ik juist zo zat. Ondertussen lees ik zo nu en dan Girls Love 2 Run. Over twee meisjes die, naast obviously hardlopen, ook leuk bloggen over andere zaken. Maar dus ook een heleboel over hardlopen.

Hardlopen donderdag
Ik dacht: tja, hardlopen. Het kost niets. Ik heb sportschoenen, sportkleding, een MP3-speler en in mijn wijk is best geschikt for a run. Misschien moet ik het een kans geven. Vriendlief was enthousiast over Evy Gruyaert, de coach met een zachte G van Vlaanderen Sportland. Via Start to Run heb je een programma om met Evy te trainen voor de 5 kilometer. 27 lessen, verdeeld over 10 weken.

Hardlopen zaterdagIk ben net thuis van les 2. Regen? Klopt. Maar Evy is zo leuk, dat ik gewoon zin had om te gaan. En dat voelt weer lekker! Ergens zin in hebben, op sportief gebied. Een doel heb ik mezelf ook al gesteld. Op 30 juni 2013 is de Utregse Meidenloop en wil ik de 10 km. lopen. Zo! Said it. Goed voornemen, toch?

Heb jij wel eens hardgelopen? Of beoefen je een andere sport?

xoxo sporty spice Lins

6 reacties

  1. Goed bezig! Ik ben net ook een rondje van 15 minuten aan een stuk in de regen gaan rennen, nadat ik al zes maanden niet had gelopen. En beginnen met hardlopen met Evy is leuk, vooral over een paar lessen, dan zegt ze te leuke dingen tussendoor, over dat je lekker om je heen moet kijken en moet genieten van wat je ziet (liep ik toch net in een kansloos gebied in Rotterdam te rennen, of op de loopband)
    Volhouden en het schema niet overbluffen, want zo hou je ook knie en andere blessures ver van je vandaan. En het is zoooo leuk als je ineens 5 km kan rennen zonder te hyperventileren.
    Happy Running! X Marlies

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *