#ProjectSlimMommy De afgelopen 2 maanden: 3,2 kilo afgevallen (gedurende borstvoeding/kolven)

ProjectSlimMommy update juni 2015

Hi there!
De eerste #ProjectSlimMommy blog dateert van 22 april, maar mijn eerste weegmoment was op 14 april. Dat betekent dat ik alweer 2 maanden bezig ben met #ProjectSlimMommy. En met mij ook andere moeders (en niet-moeders, die evengoed slim mogen meedoen natuurlijk :-). Ik vind het leuk om via de hashtag #projectslimmommy op de hoogte te blijven en like wekelijks de resultaten van andere Sporty Spices. Heel inspirerend en motiverend om te zien, keep up the good work! Maar ook fijn om te zien dat het niet altijd gemakkelijk is, ook bij mij niet. Dat deel ik dan ook, eerlijk is eerlijk. Toch kan ik trots melden dat ik na 2 maanden inmiddels 3,2 kilo kwijt ben. Op een slimme én slim manier, precies zoals ik #ProjectSlimMommy bedacht heb. 

Ik eraf -, baby erbij +
Omdat ik nog borstvoeding geef en kolf, is crashen of teveel afvallen niet verstandig. Ik heb hierover contact gehad met de lactatiekundige. Haar advies is om niet meer dan 500 gram per week af te vallen, voor het behoud van je productie én om te voorkomen dat er teveel afvalstoffen – die in je lichaamsvet opgeslagen liggen – tegelijk in je melk komen (bron: La Leche League). Ik mik daarom op een maximaal veilig verlies van 2 kilo per maand. Ik ben in 2 maanden geen 4 kilo, maar iets minder verloren en dat vind ik desalniettemin netjes. Mijn productie is nog steeds goed en waar ík afval, groeit de baby juist erg goed (zij gaat zelfs boven de curve, hoera ;-).

lindsay borstvoeding prematuur ziekenhuis

Snoep alleen het allerallerlekkerste
(nee, ik trap niet in die ‘ja, maar alles is lekker-meuk‘ ;-)
Omdat ik bewust voor cheats kies, is het voor mij leuker en beter vol te houden. Zo kom ik echt nog wel bij McDonalds en eet graag een ijsje ’s avonds na het diner. Mijn ziekenhuiscroissantje ’s ochtends is daarentegen ingeruild voor een banaan. Afvallen is voor mij bewust(er) nadenken en plannen. Ik koop fruit om in de auto, mijn tas en in de fruitmand te stashen, zodat ik niet grijp naar de automaat (waarom staan er eigenlijk zoveel SNOEPautomaten in een ZIEKENHUIS?).

Wil ik chocolade (en wie wil dat nu niet? ;-) dan eet ik de puurste variant, eventueel met een handje ongezouten noten. Als ik een ijsje wil, kies ik bewust voor vers schepijs van Italia, in plaats van een fabrieksproduct. Door het allerallerlekkerste te kiezen, gun ik mezelf het beste snoepmoment dat ik verdien, in plaats van loze calorieën van iets sufs wat ik eigenlijk helemaal niet zo lekker vind.

Sporty Spice is back (again)
Langzaam aan vind ik ook mijn inner Sporty Spice steeds meer terug. Het is nog een beetje puzzelen en plannen, maar door me in te schrijven voor leuke evenementen, dwing ik mezelf in beweging te komen. Vorige week deed ik mee aan een event van Run2Day en dat was een goed meetpunt hoe mijn conditie ervoor stond. Ik bleek qua conditie en niveau bij het gemiddelde tot iets bovengemiddelde van de groep te horen. Niet slecht voor iemand die 5 weken verplicht bedrust moest houden, vervolgens een keizersnede had en dit alles slechts enkele maanden geleden. Ik was retetrots :-).

SportySpice ProjectSlimMommy Run2Day juni 2015 Utrecht

Aanstaande zondag ben ik aanwezig bij een (sport)evenement van Noppies en ik kan zelfstandig alweer 5K aaneengesloten hardlopen. Ik verheug me op lange wandelingen met de wagen als Tara thuis is en zag op Instagram een slim mommy skaten achter de kinderwagen: hoe leuk! Ik heb mijn oude, trouwe Bauers nog in de schuur staan, dus dat lijkt me een puik plan voor de zomeravonden die in het verschiet liggen.

Mijn geheim
Op de resultatenfoto die ik op Instagram deelde, vroeg een aantal lezeressen naar mijn geheim. Dat is er (dus) niet, sorry ;-). Ik gok dat ik qua verhouding 70/30 eet (70% bewust en gezond, 30% euhm… not so ;-). Mijn tip is voorbereiden en plannen, zodat je in geval van nood een appel, banaan of handje noten pakt en niet die Snicker uit de automaat. Ik drink lekker veel water en thee, dat stilt voor mij soms valse honger. En lekker moven met je reet! ;-) Geen rocket science, maar dat hoeft het ook niet te zijn. Slim mommy is een slimme mommy, maar ik denk dat iedereen dat ‘slimme’ geheim stiekem wel weet ;-).

Volgende week maak ik nieuwe update foto’s, die heb ik op 22 april ook gemaakt en zo kan ik – behalve meten is weten – ook op beeld zien wat mijn vooruitgang is. Dat werkt soms prettiger dan wegen, voor mij persoonlijk. Cijfers op de weegschaal kunnen namelijk ook tegen je werken, zeker als je hier af en toe (zoals ik) nog gevoelig voor bent. Heb je alweer twee tips te pakken ;-). Met nog ruim 3 maanden te gaan , heb ik er alle vertrouwen in om als een slim mommy een taartje op mijn 32e verjaardag te prikken in september.

En? Hoe vergaat het jou? Heb je soms moeilijke momenten of smelten de kilo’s eraf? :-) Als je tips hebt, deel deze zeker in de comments, zo blijven we elkaar steunen en motiveren. Slim mommy’s taking over the world! ;-)

Liefs,
Lindsay

11 reacties

  1. Lekker bezig! Fijn om ook eens de kg's van een mede-lang iemand (1.84) te lezen. Ik voel me altijd enorm als ik hoor wat andere mensen wegen.

    Ik ben inmiddels 12 kg kwijt na baby 2 dus daar doe ik regelmatig een vreugdedansje voor. Focus ligt nu vooral op conditie en spiertjes kweken :)

  2. Deze sportieveling (boksen, kangoojumpen & fitnessen) zit nu midden in een lange revalidatie. Resultaat: alles waar ik zo hard voor gewerkt heb is weg. Toch houd ik de moed erin en blijf kijken naar een nieuw doel : alles weer kunnen doen. Daarna maak ik weer een nieuw doel (zo strak worden als voor de operatie)
    Voor nu ben ik dus wat extra (revalidatie)kilo’s aan het lozen door 1 maaltijd met koolhydraten te eten. De andere 2 eet ik zonder. Wat mij betreft ern gouden tip en tot op heden gaat dat prima en ben ik weer bijna op mijn oude gewicht (62 kg bij 1.78m)
    Het strakke velletje moet ik nog even tegoed houden,maar je moet ook wat te wensen hebben toch?
    Succes met je project. Ik lees je vorderingen wel!

  3. Ik ben nog steeds niet echt begonnen met sporten – eerst omdat het niet mocht, toen omdat ik het niet aandurfde ivm terugkerende klachten en nu omdat ik er gewoon niet aan toekom (verhuizen, werken, etc.)
    Ik heb wel weer mijn pré-zwangerschapsgewicht, maar volgens mij zegt dat inderdaad weinig, aangezien er nog steeds zo'n pokkezwembandje om mijn buik flubbert dat er eerst niet zat. Volgens mij zijn al mijn spieren (voor zover ik die al had) gewoon verdwenen.

    Echt sporten wacht ik nog maar even mee tot mijn leven weer een beetje meer routine heeft gekregen, maar ik probeer al wel wat meer op mijn eetgedrag te letten. Dat gaat redelijk (op de week afhaalvoer tijdens verhuizen na).
    Maar ik vind het wel leuk om te lezen hoe het bij jou gaat!

  4. Lees dit met veel interesse! Erg bizar om na altijd veel te sporten en gezond te eten 'opeens' aan te komen (23 weken zwanger telleer staat op plus 2,5 kilo). Maar ik kan me door Project Sim Mommy vast voorbereiden op wat gaat komen :). Keep up the good work!

  5. "Door het allerallerlekkerste te kiezen, gun ik mezelf het beste snoepmoment dat ik verdien, in plaats van loze calorieën van iets sufs wat ik eigenlijk helemaal niet zo lekker vind."

    Wat slim! Deze ga ik er ook in houden :)

  6. Wat ben je goed bezig zeg! En knap dat je conditie alweer zo goed is!

    Ik moet echt weer eens op de weegschaal, maar ik durf niet zo goed haha. Misschien morgen..

  7. Je bent heel goed bezig, langzaam afvallen resulteert ook vaak in een blijvend resultaat. Dus dat komt helemaal goed met je! Ga zo door! Ik lees sinds ik zwanger ben je blog en zondag ben ik ook bij het Noppies event! Ik heb er zin in! Tot dan!

  8. Ik ben nu eerder bezig met alleen het 'mommy' gedeelte (13 weken zwanger), maar ga na de bevalling (duurt nog eeuwen voor m'n gevoel) zeker meedoen met je projectje. Je bent goed bezig!

  9. Goed bezig zeg!! Ik let altijd wel goed op m'n voeding. Alleen het sporten schiet er nog weleens bij in. Nu de jongste ook op school zit, gaan manlief en ik samen sporten, kickboksen. Echt super gaaf! Gisteren begonnen. Maar goed, zit nu weer een frietje te eten…..

  10. Heel goed bezig! Timing en preiring is everything is mijn ervaring. En je raakt simpelweg ook gewoon gewend aan een nieuwe voedingstyle. Liefs, Eva!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *