(*) ProjectSlimMommy: 3 handige apps voor een fit en gezond lijf

lindsayvallen.nl sportieve afval apps
(*) dit artikel is een samenwerking
.

Zoals jullie weten ben ik in april gestart met Project Slim Mommy: de metamorfose van Baby(vetjes) Spice naar Sporty Spice. Afvallen en op gewicht blijven is voor mij een terugkerend item. Ik weet dat ik niet de enige ben, miljoenen mensen worstelen met hun gewicht. Gedeelde smart is halve smart ;-). Ik ben inmiddels al flink wat kilo’s kwijt, maar voor de laatste, hardnekkige overblijfselen van mijn babybody is zwaarder geschut nodig. Voor mij helpen deze handige apps op het gebied van sporten en voeding me (letterlijk) met de laatste loodjes.

Gezond zijn van binnen en van buiten: een thema dat in Nederland wel een eeuwig trending topic lijkt. Eigenlijk alleen maar mooi, want hierdoor is het aanbod aan handige apps, die je helpen en motiveren, ruim voldoende. In dit artikel deel ik de crème de la crème van de sport- en afval apps met jullie.

Nike+ Running
Nike+ is één van de meest geroemde sportieve apps, zeker in de hardloopwereld. De app houdt je afstanden bij, de snelheid die je rent, de route de je hebt gelopen en het aantal verbruikte calorieën. GPS, goed mobiel internet met je smartphone en goede muziek zijn ‘all you need’.

NikePlus lindsayvallen.nl

Ik vind de Nike+ app ook leuk omdat je ‘vrienden’ kunt toevoegen, dus andere slim(mer) wordende mommy’s zijn van harte welkom! Dan kunnen we ook challenges lopen samen! Daarnaast organiseert Nike speciaal voor vrouwen leuke hardloopevents. Vorig jaar deed ik mee aan de We Own The Night 10K, wat een gave ervaring was dat! Ik wacht eigenlijk op een evenement voor mommy’s, dat zou een goede zet zijn, denk ik Nike!

MyFitnessPal
Meten is weten! Tot dusver heb ik met gezond verstand kunnen minderen qua calorie-inname, maar om écht inzicht te krijgen in je calorie-inname en verbruik, is MyFitnessPal onmisbaar. In de app kun je alles wat je eet en drinkt, registreren. Je berekent vooraf hoeveel calorieën je per dag mag eten. Het werkt stimulerend, omdat het een sport wordt om niet in de rode cijfers te komen. Bovendien krijg je ‘bonus calorieën’ wanneer je beweegt. Je wisselt een half uur hardlopen bijvoorbeeld in voor 300 extra calorieën.

MFP lindsayvallen.nl

De app is heel handig, omdat het je bewust maakt van hoeveel calorieën je naar binnen werkt. Onbewust zat ik toch nog een paar calorieën hoger dan ik dacht! Je kunt je MyFitnessPal-profiel en vorderingen delen met je vrienden, maar je mag alles ook achter slot en grendel houden. De app is ook in het Nederlands te gebruiken en er staan Nederlandse producten in.

7 Minute Workout
Slechts 7 minuten per dag bewegen met als resultaat een fit lichaam? Kan het? Steeds meer mensen zweren bij de 7 Minute Workout app. De app geeft je instructies voor allerlei fitness oefeningen. Je bent steeds 30 seconden in beweging en krijgt daarna 10 seconden rust. De invulling van deze app is gebaseerd op een onderzoek dat aantoont dat 7 minuten per dag even effectief is als een uur matig bewegen.

De 7 Minute Workouts zijn gemakkelijk uit te voeren. Je hebt alleen een stoel, muur en yogamatje nodig. De focus ligt op de grote spiergroepen, dus armen, buik, benen en billen. Als nieuwbakken moeder heb ik iedere dag tijd tekort, dus meer resultaat in een kortere tijd: winning! Elke dag in slechts 7 minuten je lichaam shapen, dat is nog geen uur per week! Dat moet lukken tijdens een middagslaapje of ander rustmoment van de baby :-).

Nou, downloaden maar. Let ’s go for it: #projectslimmommy. Hoe gaat het bij jou? Heb jij nog tips voor onmisbare apps?

Liefs,
Lindsay

6 reacties

  1. ik zag in mijn email deze blog omdat ik geaboneerd ben op je nieuwe blogs en ik vond het meteen zo eerlijk dat ik al bovenaan ziet dat het een samenwerking iz!! en dat het gewoon bij jou site past ook al is.het een advertentie ofso. dat wou ik gewoon ff zeggen. eg netjes

  2. Nike gebruik ik ook veel, maar die andere kende ik nog niet. (Gaat nu naar de AppStore om te downloaden!)

    Lijkt me leuk om mommy challenges te doen in de Nike app!

  3. Ik gebruikte ook de Nike-app, maar de positie tijdens het hardlopen was een drama bij mij. Dan wordt het rondje op 3 km geschat, twee dagen later is het zelfde rondje 4,8 km. Een 5k run in Haarlem was volgens Nike 6 km. Nu ren ik met een hardloophorloge van TomTom samen met zijn bijbehorende app en MapMyRun, ook leuk voor het fietsen. Ik mis wel de awards die Nike gaf, die waren wel heerlijk motiverend. MFP staat ook al op mijn mobiel en naar die workout app ga ik kijken.

  4. Ik gebruikte altijd sportstracker, kan je gebruiken voor meerdere sporten. Echter sinds kort ga ik naar de sportschool onder begeleiding van een personal trainer dit bevalt mij helemaal goed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *