Insanity: 1 maand going insane – resultaten & ervaringen

Oh my gosh! Is het alweer 18 april? Precies een maand geleden – de legendarische maandag 18 maart – start ik met Insanity. De eerste maand is inmiddels voorbij en de eerste week heb ik iedere dag spierpijn! Maar ik merk dat mijn conditie snel verbeterd. De tweede Fit Test op dag 17 scoor ik aanzienlijk beter dan dag 1.

Na een maand kan ik overtuigd zeggen: ik ben slanker, fitter en vraag me af hoe ik ooit zonder Shaun T en Insanity heb kunnen leven!

lindsayvallen.nl lindsay vallen blog insanity recovery week 5“And I’m smiling because I love it!” (en omdat het recovery week is ;-)

Deze week is Recovery Week – een week ‘rust’ na 4 weken bikkelen. Vergis je niet, ook deze week doen we iedere dag een work-out. Maar dan wel op een rustiger niveau. De Core Cardio Balance – 6 dagen achter elkaar – richt zich op het herstel van je lijf en mag tranquilo.

lindsayvallen.nl lindsay vallen blog insanity recovery week 5 dag 31

Insanity is motiverend: trots kruis ik iedere dag mijn schema af. Ik heb anderhalve dag moeten missen van de inmiddels 32 (!) dagen. Eén complete work-out op zaterdag omdat ik trouwjurken passen was (legitieme reden vind ik ;-) en een halve training na een enkelblessure met hardlopen (wat baalde ik!). Morgen ga ik naar de fysio, maar met de Recovery Week is het goed te doen.

lindsayvallen.nl lindsay vallen blog insanity verloren cm
Na 1 maand Insanity ben ik -2,2 kilo afgevallen en centimeters kwijt op mijn buik, benen, armen en dijen. Op dag 1 meet ik mezelf braaf en vandaag opnieuw. Het is een bevestiging van wat ik de afgelopen maand ervaar. Mijn skinny jeans draag ik inmiddels met een riem en mijn conditie is letterlijk en figuurlijk met sprongen vooruit gegaan.

lindsayvallen.nl lindsay vallen blog insanity kikker sprongAls ik zeg met sprongen vooruit, bedoel ik met sprongen vooruit ^^

Het leukst van alles is het plezier dat ik tijdens de work-out heb! Ik vind het Insanity heerlijk en verheug me iedere dag op de work-out. Natuurlijk heb ik soms geen zin, maar na afloop ben ik altijd trots. Motivatie en discipline zijn bij Insanity belangrijk. Maar ook luisteren naar je lichaam: Shaun T drukt je iedere les op het hart dat je rust moet pakken als je daar behoefte toe voelt.

Confession: soms krijg ik gewoon tranen in mijn ogen als ik een oefening sneller, beter of vaker doe dan voorheen. Dat mijn lijf dit kan vind ik fantastisch! Bovendien geef ik mezelf mad respect voor het blijven volhouden: iedere dag trainen vraagt behoorlijk wat van je agenda. Tegelijkertijd ben ik nog nooit zo happy geweest met een sport (naast hardlopen dan eh ;-) Ik ervaar het als zeer prettig omdat het thuis kan en ik zo snel verandering in mijn conditie en lichaam merk.

Kortom – Insanity heeft me te pakken. Ik zit inmiddels in week 5/dag 32 en heb nog een ruime maand te gaan. Ik sta te popelen met het zwaardere werk te beginnen in Phase 2: de tweede maand. Ook verheug ik me op de resultaten die ik volgende maand op 18 mei zal meten. Want eerlijk is eerlijk, mijn lichaam te zien veranderen is behoorlijk kicken.

Vooruitgang eerste maand dag 1 tot dag 32Feel me? Dig deeper!

Natuurlijk zal ik jullie op mijn blog op de hoogte houden van de insane vorderingen. Eerdere Insanity-blogs lees je terug met de Insanity-tag.

xoxo insaneLins

PS! Ik krijg véél vragen over waar je deze DVD’s kunt vinden. Ik ga niet liegen voor je, ik heb ze niet gekocht. Hint. Ik heb een handige – maar nerdy – verloofde.
Dus dat, snap je? ;-)

 

27 reacties

  1. Jeetje Lindsay, wat kun je trots op jezelf zijn, je ziet echt verschil! Je hebt me helemaal gemotiveerd, alleen heb ik nu weer een flinke griep te pakken en dat lijkt me geen handige combinatie met Shaun T ;)
    Hee maar gek vraagje misschien: woon jij op de begane grond? Ik woon namelijk drie hoog en met al dat gespring zullen mijn buren niet blij zijn, ben ik bang.

    Zet hem op! Wat fantastisch om iets gevonden te hebben dat je zo leuk vind!

    1. Ik woon 4 hoog! Maar hebben goede isolatie onder ons laminaat – dat was destijds verplicht vanuit de woningbouw. Heb ik nu plezier van, want je springt flink wat af inderdaad! ;-) Heb nog geen klachten gehoord de afgelopen 5 weken, gelukkig! Maar gebruik ook nog een matje en sportschoenen.

  2. Super goed dat je het zo consequent blijft doen en fijn dat je er plezier in hebt! Moeoie progress foto’s dat geeft je vast en zeker motivatie om door te gaan!

  3. Ik wilde even checken bij je om te kijken hoe het gaat, en zo te zien ook hooked!! Je boekt mooie resultaten, heerlijk om te merken hoe je lijf veranderd en wat het met je fitness doet. Foto's maken is echt belangrijk, dan zie je ook die veranderingen, extra push doet altijd goed! Als echte BeachBody/Insanity fanatic zou ik natuurlijk iets moeten zeggen over het niet kopen van het programma ( :P ), maar ik laat het, omdat je echt de enige bent die ik ken (van de ca. 12 mensen die ik ken die gezegd hebben het te doen) die Insanity ook echt volhoudt!

    You go girl! Dig Deeper!!

    1. Busted! ;-) Maar gelukkig vergeven, thanks babe! :-) Het is echt zo heerlijk, geweldig om zo hooked te zijn aan deze manier van trainen. Het voelt allang niet meer als een opgave – maar als een ontspanning juist! Yeah! :-D (PS: Ariel's lijf is mijn droomlijf, wauw wat een figuur en mooi sterk gespierd lichaam!) Dig deeper!

  4. Amai wat ze je er goed uit!! ZO gek dat je na 1 maand al zo een verschil ziet!
    Damn mijn verloofde if niet nerdy genoeg om dat klaar te spelen :p
    Hoelang duurt elke training ongeveer? Of staat dit ergens en heb ik erover gelezen?

    1. Ik doe Insanity uit mijn werk (rond half 6) en daarna eet ik. Lopen doe ik dan rond een uurtje of 21u00 à half 10. Ik werk 50 uur per week, maar ben een behoorlijk strakke planner ;-)

  5. Wow, wat een supergoed verschil aan je lichaam! Knap dat je het elke dag zo goed volhoudt, des te meer omdat ik net in je reactie lees dat je 50u per week werkt. Respect!

  6. WOW!!!! Je ziet echt goed het verschil. Ik heb besloten om ook te gaan beginnen :)
    Mag ik vragen waar je vriend de filmpjes vandaan haalt? Een collega van mij wilde het wel downloaden, maar als je weet waar ik ze vandaan kan halen zou super zijn :)

    Goed dat je het volhoud ben benieuwd of het mij ook gaat lukken.

    XxX

    1. Hi Wendy, super goed dat je wil beginnen! Als je me een e-mail stuurt op via het contactformulier op mijn blog, zal ik mijn vriend vragen of hij je wat tips geeft hierover ;-) Zet 'm op en dig deeper! Weet zeker dat het programma je zal bevallen! :-)

  7. Hoi Lindsay, echt leuk om je blog te lezen. Ik doe zelf ook aan insanity sinds 3 weken eerste paar dagen ook veel spierpijn gehad maar nu niet meer. Voor mij is het ook een ontspanning ik doe het niet 6 dagen dat lukt net niet met mijn werk.maar ik doe dan wel 2 op 1 dag dat ik ze wel alle 6 doe in een week deze week kom ik zelfs aan 9 lessen ( verslavend).maand: 2 di:2 wo:2 do:1 vrij: 0 vandaag wil ik er 2 doen en dan zondag lange dag werken dan doe ik er geen. (Werk in de horeca)
    Maar de eerste 2 weken lukte dat dan weer niet hoor zoveel in 1 week maar ik heb nu de smaak te pakken :)
    Ik merk al iets dat ik wat strakker word, word alleen maar meer hoop ik. Ik doe zelf niet het strenge dieet en al die eiwit shakes maar wel gezond eten. Vroeg me af of jij dat wel deed?

    X Feem

    1. Hi Femia, Ik eet volgens mijn reguliere eetgedrag, gebruik geen sportdrankjes of eiwittenshakes. Bij Insanity zit een voedingsboekje wat heel interessant en leerzaam is en er staan best lekkere recepten in, maar ik pas mijn voeding er niet op aan. Ik eet overigens een uur voor de training wel een banaan, appel of bakje yoghurt of kwark. Zo heb ik genoeg energie voor de work-out maar ligt dit niet te zwaar op mijn maag omdat ik (te) kort ervoor gegeten heb. Ik heb zojuist een nieuwe blog online geplaatst met veelgestelde vragen over Insanity, misschien wel interessant :-) Zet 'm op en dig deeper! :-)

  8. Hey hallo,

    Ben zo benieuwd hoe je 2de fase bevalt….

    Ik vind het zo zwaar…

    Ik was na een week wel gewend aan fase 1 en kon deze goed mee doen… Maar fase 2 ben ik snel buiten adem en sommige oefening kan ik echt nog niet mee doen… Hoop dat hier snel verandering in komt.

    Maar je doet Insanity gecombineerd met hardlopen? Toch niet allebei op zelfde dag?

    Ben door mijn coach terug gefloten omdat ik op maandag een Insanity work out deed en savonds een interval hardloop training. Ik putten mijn lijf echt uit. Hij heeft me wel geleerd dat je lijf niet sterker wordt van de training maar van de rust.

    Daarnaast heeft mijn fitness coach mijn voeding nog aardig onder handen genomen. Zit nu op ongeveer 3000 kcal op een dag. Met name eiwitten. Ik dacht namelijk dat ik altijd minder kcal moest nemen om af te vallen. Iedere maand met de lichaamsanalyse viel ik af maar ook spierweefsel.

    Dus nu heb ik een dieet van 3000kcal en hoor je mij dus niet klagen.

    Ik ben benieuwd naar je antwoord.

    Groetjes kristel

    À big Insanity fan!

    1. Hi Kristel, bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik vond Fase2 de eerste week heel erg zwaar. Maar inmiddels zit ik in de laatste week (wow!) en gaat het alweer heel veel beter. Super gaaf om de progressie te merken, love it! Als ik hardloop op dezelfde dag als Insanity doe ik dat in de ochtend voordat ik naar mijn werk ga, rond een uurtje of half 7. Insanity doe ik dan in de avond uit mijn werk, rond half 6. Dus er zit een flink tijdsbestek tussen, no worries! En ik luister heel goed naar mijn lichaam. Inmiddels ben ik bijna klaar met Insanity (maandag laatste dag!) en is alles goed verlopen, ook qua dubbele trainingen. Mijn spieren groeien nog altijd en mijn vetpercentage neemt af, ik voel me sterk, gezond en lekker :-) Succes met de laatste loodjes en dig deeper! :-)

  9. Hey Lindsay,

    Ik ben vandaag met de Fit-test begonnen. Ik werd mijn buikje en love-handles zat. Nu lees ik jouw enthousiasme over dit programma, en dat stimuleert mij om dit door te gaan zetten voor de komende weken/maanden. Hopelijk heb ik dezelfde resultaten. De Fit-test was al een workout op zich, en zeker als je al enkele jaren geen sport meer hebt beoefend. Succes met jouw programma te volgen, en ik hoop dat ik net zoveel plezier hieraan beleef als jij.

    Groeten,
    Dannis

  10. Hai!

    Ik ben momenteel zwanger en wil graag na de bevalling beginnen hierna…. zodra mijn lichaam het toe laat. Ik zag dat jij het had gedownload. Zou je me tips kunnen geven over hoe ik dat het beste kan doen.

    Alvast bedankt,

    Moeder van bijna 4;

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *