ETEN: Ontbijt en shakes

lindsayvallen.nl spinazie bosbessenVolgers op Instagram en Twitter zien de laatste twee weken flink wat voedsel-plaatjes voorbij komen.

Sinds ik de weegschaal de deur uit deed, heb ik veel meer rust om bewust met eten om te gaan.

Gek genoeg maak ik gezondere keuzes zonder de stress die voor mij (nog) gekoppeld is aan de weegschaal. Win-win dus!

Ik vind het reuze interessant om artikelen op everydayglow.com te lezen over de invloed van voedsel op je huid, lijn en leven.

lindsayvallen.nl havermout bosbessen
The breakfast club
Ik ontbijt ’s ochtends niet meer met twee sneetjes brood + beleg, maar kies in plaats daarvan havermout, yoghurt of een shake. Ik begin met een glas warm water, gevolgd door een shotje bietensap. Dan eet ik een kom met havermout, amandelmelk en voeg voor het zoeten wat bosbessen of granaatappel-pitten toe. Of ik maak een kom yoghurt met lijnzaad, tarwezemelen, walnoten en honing. Sinds kort maak ik zelfs shakes met de blender. Spinazie, bosbessen, lijnzaad, tarwezemelen, amandelmelk of sinaasappelsap: ik mieter het allemaal in de blender. Je kunt ook groene thee, water of kokoswater toevoegen, dat ga ik binnenkort proberen.

lindsayvallen.nl yoghurt walnoten

Wat doet het voor mijn lijn?
Ik merk dat ik meer gevoed ben, anders dan met brood. Niet zwaarder op de maag, maar voedingsrijker. Ik zit sneller vol en dat volle gevoel houdt langer aan. Gedurende de ochtend heb ik geen cravings naar chocolade, een croissant of koekjes. Ik las in een artikel: je lijf vraagt terug naar wat je erin stopt. Eet je veel suikers, zal je lijf zeuren om suikers. Eet je veel koolhydraten, dan wil je lijf weer snel koolhydraten. Ik geloof wel in deze theorie. Ik ben geen voedingsdeskundige (absoluut niet zelfs!), maar dit is mijn ervaring met mijn lijf. Over een aantal weken kan ik hopelijk overtuigd zeggen of mijn broeken losser zitten. To be continued.

Mijn gezicht en acné
Mijn huid reageert erg goed op de gezondere keuzes. Het bietensap-ritueel (wat ik dankzij Serena ken) zorgt ervoor dat ik geen grote break-outs meer heb. Geen knoeperts met dikke onderhuidse bulten, heel soms een klein puistje, that’s it. Ook denk ik dat het over all gezonder eten een positieve invloed heeft op mijn huid.

lindsayvallen.nl spinazie bosbessen

A(live) lijf and kicking!
Zeker de spinazie-shake is een echte oppepper! Als een ware Popeye slurp ik de shake op om vervolgens 1.000 kilo aan gewichten op te tillen. Just kidding! Ik merk wel dat de spinazie een energie-boost geeft. Het smaakt bovendien lang niet gek, spinazie in de morgen. Ik heb tot dusver geëxperimenteerd met banaan, granaatappel-pitten, sinaasappelsap, amandelmelk en bosbessen, maar ook aardbeien, frambozen, kiwi, appel en boerenkool (!) kun je in de blender mixen.

Tot zover mijn bevindingen over mijn gezonde(re) lifestyle. Wie denkt dat dit overigens klauwen met geld kost: al mijn boodschappen doe ik ‘gewoon’ bij de Lidl (groenten, noten en fruit), Albert Heijn (lijnzaad, tarwezemelen en amandelmelk) of de toko (kokosolie).

Eten jullie gezond? Of hecht je daar totaal geen waarde aan?

 

7 reacties

  1. Dit is zó mijn stijl, heerlijk! Ik ben vorig jaar begonnen met deze levensstijl en viel er gedurende het jaar 12 kilo mee af. En daarnaast gaf het mij bergen met energie, een goede huid en ik was verlost van kwaaltjes als eczeem. Zo fijn!

    Ik neem 's ochtends nu steeds vaker een smoothies. Vaak met spinazie, banaan en lijnzaad, maar ook wel met havermout en bergen fruit. In het weekend ben ik grote vriendjes met de warme havermout met appel en kaneel. Zó jummie!

    Inspirerende blog, ik blij jouw healthy lifestyle volgen!

  2. Ah leuk om te lezen, ik vind eetstijlen altijd een interessant onderwerp. Je ontbijt lijkt wel op dat van mij, ik ontbijt ook altijd met pap met amandel- of sojamelk. Ik doe er alleen stukjes appel en wat kaneel doorheen, ook heerlijk!
    Bietensap heb ik ook geprobeerd, maar omdat ik niet snel genoeg resultaat zag (ik ben heel ongeduldig, wat dat betreft haha) en het stiekem ook niet zo lekker vond, ben ik daar snel mee gestopt.

  3. Oeh havermout eet ik al elke ochtend(al had ik even een break deze week) met rozijnen en kaneel, maar die sapjes zien er heerlijk uit!

  4. Lindsay schreef:
    Ik las in een artikel: je lijf vraagt terug naar wat je erin stopt. Eet je veel suikers, zal je lijf zeuren om suikers. Eet je veel koolhydraten, dan wil je lijf weer snel koolhydraten. Ik geloof wel in deze theorie.

    Oeh, dat vind ik wel interessant. Weet je nog waar je dat las?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *