(*) Before & after: mijn raamdecoratie van Veneta


Onlangs was de kundige adviseur van Veneta bij ons thuis om de ramen in te meten. Je leest in deze blog hoe dit adviesgesprek in zijn werking ging. Nadat hij een en ander had opgemeten – wat overigens zelf ook prima te doen is, zeker met de unieke meetverzekering die Veneta biedt – voerde hij alles in het systeem in et voila: de afspraak voor de montage stond. Inmiddels hangen de plisségordijnen alweer even in onze woonkamer en ik ben nog iedere dag erg in mijn nopjes met deze prachtige raamdecoratie!

Monteren: een fluitje van een cent

De afspraak stond ingepland met een tijdvak van 3 uur. Ongeveer 20 minuten voorafgaand aan de starttijd, kreeg ik een belletje van de monteur. “Een hele goedemiddag, wij verwachten rond de klok van 12 uur bij u thuis te zijn”, aldus de vrolijke stem aan de andere kant van de lijn.

Dat vind ik persoonlijk wel fijn, om even de stem te horen van de monteur die straks in mijn woonkamer aan de slag gaat. Stipt belde ze inderdaad 20 minuten later aan. Met een gereedschapskist, een krukje en de plisségordijnen, betraden ze de woonkamer. Ter controle vroegen ze welke ramen het betrof en samen bevestigden we dat het om het raam aan de voorzijde, aan de zijkant en aan de achterzijde ging.

Ik vroeg of de heren een bakkie pleur lusten, maar gezien de hitte kozen ze voor een koud en fris glas water. Komt voor elkaar! Vakkundig gingen ze aan de slag, want nog voor het glas water leeg was, hingen alle drie mijn plisségordijnen!

Oprecht verbaasd over de snelheid, want ze waren nog geen 20 minuten bezig. Wauw, dat ging vliegensvlug! De monteur legde uit hij de plisségordijnen op het houten kozijn had gemonteerd, dat is strakker en scheelt bovendien minder gaten in het beton van de muren of het plafond. Fijn, want niemand zit te wachten op onnodige boorgaten!

Gebruik van de plisségordijnen

Hij legde een en ander uit over het gebruik van de plisségordijnen, het omhoog halen en laten zaken, maar ook over de veiligheid voor kinderen, wanneer deze in de touwen verstrikt zouden raken. Dat vond ik een geruststellend idee! Hij demonstreerde dat er bij enige druk direct een palletje losschoot, waardoor er geen risico bestaat dat je kindje zichzelf per ongeluk aan zijn of haar hoofdje in de touwen hangt.

Al met al stapten de vriendelijke mannen na 30 minuten weer naar buiten, op naar de volgende klus. Ik wenste ze een fijne middag en plaatste direct een sneak preview op social media. Ik ben er ZO blij mee!




Plisségordijnen van Veneta: stijlvol, decoratief en praktisch!

Onze woonkamer is nu voorzien van mooie plisségordijnen die direct meer sfeer aan ons interieur geven. Het is prachtig, filtert het licht onwijs mooi én is tegelijk raamdecoratie tegen inkijk. Ik vind het erg stijlvol staan en heb de afgelopen dagen met de hitte ook gemerkt dat onze woning veel koeler is. Enne, ik kan nu heerlijk Netflixen op de bank, zonder dat iemand naar binnen gluurt!

Veneta online: gebruiksvriendelijk, snel en voordelig

Eerlijk gezegd denk ik dat zelfs ík de gordijnen had kunnen monteren. Uiteraard niet zo rap als de ervaren monteurs van Veneta, maar ik dacht: de volgende keer kan ik dit gemakkelijk zelf! Ik vind de plisségordijnen zo mooi, dat ik er zelfs over nadenk om de verduisterende variant op onze slaapkamers te installeren.

En aangezien alles bij Veneta online ontzettend helder en gebruiksvriendelijk wordt uitgelegd, zeker met de mogelijkheid tot het aanvragen van kleurstalen, de filmpjes, montagetips en inmeetgarantie, gok ik zomaar dat ik de volgende keer het aankoopproces volledig online afhandel, evenals het monteren.

Al met al een dikke pluim voor Veneta, die duidelijk hun belofte waarmaken en bewijzen dat zij onbetwist dé nummer 1 raamdecoratie webwinkel van Nederland en België zijn. Klanten waarderen Veneta met een 9.4 en ik sluit me daar volledig bij aan.

De prijzen zijn tot 40% goedkoper dan in de winkel, alle producten worden op maat voor je gemaakt en de gordijnen (ook verduisterend), jaloezieën (lamellen) en horren van Veneta worden altijd met 5 jaar fabrieksgarantie geleverd.

Thanks Veneta voor deze fijne producten en onze samenwerking. Ik weet zeker dat jullie nog vele huishoudens in Nederland blij gaan maken met jullie mooie producten, uitstekende klantenservice en vriendelijke en persoonlijke medewerkers.

Hoe vind jij het resultaat geworden? Prachtig, vind je ook niet?

Liefs,
Lindsay



1 reactie

  1. Wat een verschil, heel mooi! Wij zijn al tijdje op zoek naar raambekleding, maar door afwijkende maat wordt het al gauw een duur grapje. Ik had zelf o.a. Veneta ook al ‘gespot’, maar door jouw enthousiaste verhaal en ervaring denk ik dat dit bedrijf het maar moet worden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *